הפגנה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, ספטמבר 2017   מקור: ויקיפדיה (אורן רוזן)
בתמונה הפגנה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפתח תקווה, ספטמבר 2017

השר משה ארבל החציף פנים להוד מעלתה היועצת המשפטית לממשלה ושלח לה מכתב בו ציין שיש עתה הפגנות חוזרות ונשנות במרחק של חמישה מטרים מביתו כאשר על פי הנחיות היועץ המשפטים לממשלה ופסיקת בג"ץ "קיים איסור להפגין בסמוך לביתו הפרטי של איש ציבור" (ראו הנחיית היועץ המשפטי לממשלה 3.1200).

היות שבהפגנות מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, הרחיקה המשטרה את המפגינים 400 מטרים לעבר כיכר גורן, ביקש ארבל עז המצח שמדיניות המשטרה, הנחיות היועץ המשפטי לממשלה ופסיקת בג"ץ יאכפו בעניינו באותו אופן בו נאכפו ביחס למנדלבליט.

היות שגם ביתו של ארבל מצוי כ-400 מטרים מכיכר גורן, הוא פנה "פניות חוזרות ונשנות למשטרה לקיים את מדיניותה שלה ואת מדיניות הייעוץ המשפטי לממשלה", ולהרחיק את המפגינים מביתו באותו אופן בו הורחקו מביתו של מנדלבליט, אולם הוא נענה בשלילה.

Moshe Arbel Gideon Sharon

השר משה ארבל

בסוף מכתבו, כתב ארבל כך ליועצת המשפטית לממשלה: "איני מאמין שהייעוץ המשפטי לממשלה ייתן ידו להבחנה פסולה ולעשיית איפה ואיפה במקרה כה ברור ומובהק, אבקש בנסיבות אלו כי המשטרה תורה להעביר גם את ההפגנות ליד ביתי לכיכר גורן כפי שנעשה בעניינו של עו"ד מנדלבליט".

אשרי תמימי דרך.

Moshe Arbel Letter

מכתבו של השר משה ארבל ליועצת המשפטית לממשלה

משה ארבל כנראה טרם הפנים, כפי שרבים אחרים טרם הפנימו, ששלטון המשפטנים יצר שתי מערכות חוקים במדינת ישראל: מערכת חוקים אחת שמגנה בעוז על יועצים משפטיים, על חוסמי כבישים נורמלים שבאים מהמקום הנכון, על מי שמטיף עתה לסרבנות ולמרי אזרחי ועל כל מי ששלטון המשפטנים חפץ ביקרו, ומערכת חוקים אחרת, שונה לחלוטין, שחלה על כל מי ששלטון המשפטנים רואה בו אזרחים סוג ב' – וזה כולל גם את ארבל שהוא אמנם נבחר ציבור, אבל בוחריו הם בסך הכל "אנשים אחרים".

ובנימה רצינית, ברור שכל ההפגנות שנערכות עתה מרחק מטרים ספורים מבתי השרים, הן בניגוד למדיניות המשטרה, בניגוד להנחיות היועץ המשפטי לממשלה ובניגוד לפסיקת בג"ץ. מה שאנו רואים עתה זו אכיפה בררנית מהמקפצה. אכיפה כזו היא ביטוי מובהק של משטרים דיקטטוריים, שם אין שוויון בפני החוק ומערכת אכיפת החוק פועלת על בסיס כלל אחד בלבד – הלנו אתה אם לצרינו?

חיים רמון כיהן כחבר כנסת וכשר בממשלות ישראל

users: חיים רמון

עוד בנושא

אולי יעניין אתכם

הנקראים ביותר

המלצת העורכים

החדשים ביותר